Friday, January 20, 2012

Big Bad Wolf

happy new year! hopes masih tak terlambat lagi... Sekarang ni tengah semester break boleh lah rajinkan diri update blog ni. Peace! (^0^)

Big Bad Wolf. Korang tahu tak apa tu? Big Bad Wolf ni books fair yang sangat awesome pernah aku pergi. To be honest aku bukan nya true readers yang baca banyak novel-novel macam people yang gather kat situ pon, aku just pergi sebab kawan-kawan aku ajak. The only novel yang aku pernah baca pon Harry Potter's Series and Dendam Tok Awang. The others book yang aku pernah baca tak ingat, tapi yang aku ingat tu mestilah sebab best ceritanya kan. Thanks la kat kawan-kawan yang ajak aku pergi Big Bad Wolf hari tuh, korang memang awesome. ^_^



"It's the biggest, cheapest Big Bad Wolf sale yet, and everyone is invited to join the Invasion!". It's the biggest? Yups the biggest one I have been to. Cheapest? So true... as all the books found there ranges from RM 3 to RM 30. Bayangkan buku novel semua just sold at RM 8 each where their original price worth up to RM 75. Buku memasak host Asian Food Channel's Jamie Oliver yang kat Astro tu pon ada just sold at RM20 each instead of RM 189. Buku-buku kat sini bukan reject or what so ever... buku baru semuanya except section buku rare yang kat bahagian belakang. Buku-buku kat belakang tu semua bersepah and sangat susah nak cari buku. Still book lovers yang datang kat sini geladah jugak section tu untuk cari buku-buku yang diorang minat. 
The Star online
Disebabkan buku-buku kat situ semuanya murah, aku pon mula lah berangan nak beli dalam sepuluh buku, baru RM 80 kan. "Don't Judge a Book by its Cover" istilah ni tak boleh pakai kat books fair ni sebab aku terpaksa pilih buku based on their cover... hahaha. Banyak sangat buku sampai tak tahu nak pilih macam mana. Tak macam kawan-kawan aku yang dah tahu what books they want to buy and they immidiately start their books hunt. Aku terpaksa consider beberapa things before aku start cari buku.
  1. Firstly duit, kalau tak ada duit macam mana nak beli buku kan... Alhamdulillah time tu aku bawak dalam RM100 so I have plenty to spend. 
  2. Secondly buku apa yang aku nak beli, mula-mula aku cari educational books yang aku boleh pakai untuk buat reference tapi tak jumpa... so aku pon give up and start cari story books yang best.
  3. Next, what kind of story books yang aku nak beli? sebab kan aku minat baca buku Harry Potter aku rasa aku minat cerita-cerita yang magical. Aku pon start la cari buku genre tu kat adult teen section.
  4. Sekali banyak la pulak buku genre yang macam tu with series that seems to be a never ending story. So NO Series books for me, aku start cari buku-buku yang stand alone.
  5. Banyak jugak buku-buku yang dah di adaptasikan ke dalam movie macam Percy Jackson Series and Sorcerer's Apprentice... so aku tak beli jugak buku-buku ni sebab dah tahu jalan cerita.    
  6. Aku baca sinopsis and recommendations publisher buku tu kat cover page dia and kalau interesting aku angkut.  
Habis semua buku kat adult teen section tu aku survey. Tiba-tiba dah lewat petang and kawan-kawan aku dah ajak balik. Aku just jumpa 2 buku yang menarik minat aku.   
Buku AIRMAN ni suggested by kawan aku yang memang suka membaca. Dia kata ARTEMIS FOWL ni memang best semua cerita dia. Ada series book yang dia write memang best, tapi AIRMAN ni stand alone nya story book. Stand alone story book tu buku cerita yang tak ada sambungan lah. Aku pon angkut lah buku ni. Sekali aku tengok dia pon amik jugak, aku letak balik... hahaha. Tak baik membazir beli buku sama buat apa, baik aku beli buku lain nanti boleh tukar-tukar lepas dah abis baca. (^_^)
The Summoning by Kelly Armstrong ni buku yang aku found sangat interesting. It's a story about a little girl named Chloe Saunders with the ability to see ghost but end up in a mental hospital analyzed as schizophrenia. Although buku ni series tapi still acceptable sebab its a trilogy series so ada 3 buku sahaja. Aku try complete kan series buku ni tapi tak jumpa. Dapat the Summoning je. (T_T) 
Lastly aku just beli 1 buku je, the Summoning by Kelly Armstrong... hahaha. Datang jauh-jauh tapi lastly beli 1 buku je, bising kawan-kawan aku. Diorang borong buku banyak gila sampai ada yang pinjam duit aku sebab tak cukup duit nak bayar. Enjoy betul jalan-jalan cari buku kat Big Bad Wolf, kalau ada lagi lepas ni mesti aku pergi and borong banyak-banyak jugak. 
Sebelum cuti semester ni ada pembahagian baucar buku 1 Malaysia worth RM200 pada pelajar-pelajar. Aku plan nak complete kan series the Summoning tu. Best gila baca buku tu, siapa yang minat membaca should really look for that book, yang tak minat pon should try baca buku tu... mesti sangkut. Kalau lah baucar buku ni boleh pakai kat Big Bad Wolf books fair, perghhh... mesti banyak gila buku boleh dapat. (^0^)

4 comments:

  1. Fizi cerita la pasai bader yang carik gadoh dgn hg haritu, HAHAHHAHAHA

    ReplyDelete
  2. next post sile lukis balik gune paint balik. haha

    ReplyDelete
  3. gp: cerita tu 18 PL la... hahaha

    kema: ni short post just to say i'm back... haha lepas ni rajin2 lukis balik ok...

    ReplyDelete
  4. warghh sedih baucer ilang :(

    ReplyDelete