Friday, July 29, 2011

Daulat

Assalamualaikum... Bismillahirrahmanirrahim, 

"Allahuma baarik lanaa fi Rajab wa Sya'ban wa baligh na Ramadhan."

Maksudnya: Ya Allah, kau berkatilah kami di bulan Rejab dan Sya'ban dan temukan lah kami dengan bulan Ramadhan.

Yeay! shortsem dah abis tapi result belum keluar lagi hopefully semua okay. Bulan Ramadhan tahun ni dapat puasa kat rumah... seronoknye~


Seronok-seronok jugak, tapi belum apa-apa baru balik rumah berapa hari dah kena daulat mama. Ingatkan sultan je yang berdaulat, rupa-rupanya orang biasa pun berdaulat. Betul ke sebab daulat or just a coincidence?





Time tu aku baru balik rumah, so pagi-pagi subuh tu mak aku dah kejut aku suruh solat subuh. Aku pon bangun lah solat subuh lepas tu aku tidur balik. Mak aku join sekali sebab dia rindu kat aku. Bila dah pagi sikit aku bangun, adik aku pulak datang nak tidur ngan aku. Aku tengok mama dah tak de kat sebelah aku. Adik aku pulak tidur dengan aku. Sampai tengahari baru aku bangun.

Time tengah makan tengahari ngan family tiba-tiba mak aku cerita.

Mama : Fizi tido ganas. Sakit mama.
Aku : Ganas kenapa ma? (pelik sebab aku rase aku tidur tak bergerak-gerak base on the fact, macam mana aku tidur...posisi tu jugaklah aku terbangun dari tidur nanti)
Mama : Fizi tu tido mengigau. Habis mama kena siku kat kepala. Sakit gile kena siku Fizi.
Aku : Yeke ma? (nampaknye hypothesis aku tak boleh pakai)
Mama : Aah... Fizi mengigau bangun... duduk pastu cakap-cakap...mama ingat Fizi cakap ngan mama. Mama pun tanyalah, "Fizi cakap ape?".... sekali Fizi toleh ngan mate tutup... kedebuk! Fizi terus baring balik tido...terhantuk kepala Fizi kat mama, sakit gile kepala mama... terus mama bangun. Tak sanggup lah mama nak tido ngan Fizi. Fizi tido ganas.
Aku : HAHAHAHAHAHA...

Petang tu aku pergi kedai nak beli garam. Dah menjadi tabiat aku pulak suka lari-lari nak pergi mana-mana. Tak kira lah kat rumah ke kat luar memang aku suka lari kalau aku sorang. Kalau kat rumah, aku naik and turun tangga memang semua orang dengar sebab aku berlari. So, time nak beli garam tu aku pon lari la naik atas divider kedai runcit tu. Sekali... BAMM!!!


Aku lari tengok bawah... sampai kat divider tuh aku pon lompat la. Sekali... BAMM!!! kepala aku terhantuk. Sakit gila kepala aku. Disebabkan impak kepala aku terhantuk tu kuat sangat, amoi dalam kedai tu pon tegur aku.

Amoi : Aiyoo! Sudah kena aaa?
Aku : Ya laa... sudah kena la... (malu ada orang nampak pulak...)
Amoi : Kena mana? Kasi tengok...
Aku : Sini la amoi... sikit aja. (buat caring boleh amoi nih)
Amoi : Sakit tak?
Aku : Sakit...sakit...
Amoi : Ooo... kasi gosok-gosok sikit laa...
Aku : Ok3... (kasi gosok buat apa... kasi ubat la amoi.... lu jaga kedai mesti banyak ubat ada jual)

Aku pon amik garam, bayar and terus blah~

Amoi : Balik kasi letak ais aaa... Nanti cepat baik! (jerit amoi tu)
Aku : OK! (sempat lagi amoi nih... haha) 

Sampai je rumah aku terus cerita kat mak aku...tak pasal-pasal mak aku cakap "hah... kan dah kena! daulat la tuh..."

Sedih ada benjol yang membusut kat kepala aku nih, tapi lagi sedih ada benjol lagi besar dalam hati aku ni bila  Malaysia kalah pada SingaPuraPura semalam. Apa-apa pon aku akan terus mendoakan kejayaan skuad negara pada match yang akan datang. Bangkitlah Harimau Malaya! Aauumm!

13 comments:

  1. wuahahaha..padan muke kau..kan dah kena..dah oke ke doe??

    ReplyDelete
  2. YEAY post baru! ko ok je kan?? hehe

    ReplyDelete
  3. syrupmasin: tanx... sayang gak ko kat aku... kalah amoi tu... haha

    ~ HanKiro ~: seronok nya die~ haha aku ok jela... ngee ^_^

    ReplyDelete
  4. Oit bdk kepala benjol Selamat Berpuasa yer.Seronok la dpt mghabiskn puasa gan beraya di Johor.Huhu

    ReplyDelete
  5. n0uRuL3: haha...mestilah seronok...kih2 selamat berpuase jugak~

    ReplyDelete
  6. follow kamu .. :)

    jom jengah sini jugak .. ^.^

    http://izyannadira.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Yayan: sudah hee ^_^

    Heidi Shafiq: salam ramadhan al mubarak~

    ReplyDelete
  8. ololo.. sweet jee tido dgn mama.. hee ~~

    ReplyDelete
  9. nyiahhaha...padan muka!!! ngeh ngeh ngeh!!!=p

    ReplyDelete